Unilin

Category

Digital trendwatching en creatie van digitale diensten en oplossingen voor klanten. UNILIN produceert laminaatvloeren, samengestelde parketvloeren en luxevinylvloeren onder de merken Quick-Step, Pergo en Balterio, naast panelen op houtbasis (spaanplaat, MDF), sierpanelen, daksystemen en isolatieplaten.

Statement

UNILIN dankt zijn succes aan zijn innovatieve en toekomstgerichte ingesteldheid en investeert volop in knowhow en technologie voor zijn productieafdeling. Zo worden de productieprocessen meer en meer aangestuurd door artificiële intelligentie, en kan er van een echte industrie 4.0 productie gesproken worden. Op die manier kan UNILIN de concurrentie altijd een stap voor blijven en klaar zijn voor de uitdagingen van de toekomst.

Maar UNILIN wil meer zijn dan alleen maar een fabriek van de toekomst en streeft er naar om een echt ‘bedrijf van de toekomst’ te zijn, door in te zetten op de digitale toekomst in alle UNILIN afdelingen.

In Hangar K werken een 50-tal UNILIN-medewerkers uit de marketing- en IT-afdelingen aan projecten rond digitalisering en ontwikkelen ze digitale oplossingen voor nieuwe business uitdagingen. Ze nemen er ook de rol op van digitale trendwatcher en experimenteren met de nieuwste technologieën.

Vooral de wisselwerking tussen verschillende bedrijven is bijzonder waardevol. Zo kan UNILIN als grote speler in de maakindustrie inspiratie opdoen bij jonge ondernemers, terwijl zij leren van de ervaring en expertise van UNILIN.

Core business

UNILIN produceert laminaatvloeren, samengestelde parketvloeren en luxevinylvloeren onder de merken Quick-Step, Pergo en Balterio, naast panelen op houtbasis (spaanplaat, MDF), sierpanelen, daksystemen en isolatieplaten. UNILIN heeft wereldwijd 5000 medewerkers in dienst op twintig productielocaties. UNILIN haalde in 2017 een omzet van 1,55 miljard euro en maakt deel uit van de internationale beursgenoteerde groep Mohawk (NYSE: MHK).

Jan Dewitte

jan_dewitte@mohawkind.com

+32 56 67 57 01